Svatba po bondovsku aneb svatba v zahraničí

Přípitek s Martini

Přípitek s Martini

Dělá se vám při pomyšlení na klasickou rodinnou svatbu mdlo? Sníte o svatbě na pláži při západu slunce? Líbilo by se vám uzavřít sňatek na jachtě? Nebo v zářivém a stále živém Las Vegas, či s květinovými věnci kolem krku na Havaji? Vyřešte to po bondovsku a prchněte do zahraničí. Právě pro vás je svatba v zahraničí tím pravým a ideálním místem, kde si říct své sladké ano.

Mnoho mladých párů si touží říct své ano někde v ráji. Na romantických místech, která se jim dlouze vryjí do paměti a nebudou jen pouhou vzpomínkou na svatební oslavu. Samozřejmě takových míst je spoustu i v naší zemi, přesto svatby v zahraničí lákají čím dál více lidí. Chtějí originální svatbu, kterou nemá každý. Navíc si mnohem více lidé uvědomují, že za ty stejné peníze, co je bude stát doma velká svatba, mohou prožít svůj svatební obřad na nějakém exotickém místě, a spojit jej i se svatební cestou.

Dalším důvodem, proč uspořádat svatbu v zahraničí je to, že jeden z partnerů je cizinec, proto se svatba pořádá na území obou států. Jedna ze svateb může být honosnější a častěji to bývá právě svatba v zahraničí, protože je exotičtější a lákavější. Na území druhého státu je to pak už jen otázka formalit.

Uspořádat svatbu na některém z rajských míst však vyžaduje notnou dávku organizačního talentu. Každý by si měl uvědomit, že vyřízení si všech dokumentů, aby svatba byla platná i v naší zemi, není vůbec nic jednoduchého, proto většina lidí využívá služeb svatebních agentur či přímo cestovních kanceláří.

Pokud přece jen uvažujete o tom, zařídit si svatbu sami, pak v první řadě navštivte matriku v Brně, která dnes jako jediná v naší republice sňatky v zahraničí řeší a zapisuje. Nejen, že vám poradí, jaké dokumenty k platnosti svatby potřebujete, ale také vám potvrdí, zda sňatek, který plánujete, je v Čechách platný nebo ne. Všeobecně platí, že svatby konané na území EU nejsou v zařizování tolik složité, jako v zemích mimo EU. Přesto, pokud nejste dostatečně jazykově vybaveni, pak i toto zařizování svěřte nějaké agentuře, která s tím má zkušenosti a dokáže vám ušetřit často velmi mnoho času i energie.

Při vyřizování ve dvou, nezapomeňte dopředu informovat i hotel, jelikož většina z nich má pro svatební klienty připravené nejen hezčí pokoje a nejrůznější nadstandardy, ale i mnohem lepší ceny. V exotických zemích bývá totiž tradicí, že hotel dává velké slevy všem klientům na svatební cestě a to dokonce až 6 měsíců po svatbě.

A o kterou zemi je největší zájem? Je to Mauritius, svatbu zde můžete uskutečnit prakticky kdykoli, protože sezóna zde trvá téměř po celý rok. Většina hotelů zde poskytuje nevěstám slevy z pobytu a další novomanželské výhody. Cestovní kancelář vám sestaví vše dle vašich požadavků a představ. Nejkratší termín pro zajištění svatby na Mauritiu je obvykle jeden měsíc od dodání dokumentů cestovní kanceláři.

Svatby se konají v areálech hotelu, který si vyberete, a to buď na pláži, nebo v tropické zahradě. Svatby se nekonají o víkendech a o svátcích, jak je tomu zvykem u nás. Tady se můžete vzít prakticky kdykoliv. Podle místního zákona je jen potřeba být na místě minimálně tři pracovní dny před svatebním obřadem. Platnost vašich pasů musí být minimálně šest měsíců po návratu ze svatby.

Přestože se jedná o svatbu v zahraničí, nemusí se jednat o horentní sumy. Pokud jste šikovní a máte čas si zařídit svatbu sami, pak se jedná o tisícové částky nad rámec klasického pobytu v zahraničí. Zajímá-li Vás cena, tak nejnižší možná za dvě letenky, pobyt v destinaci a obřad činí kolem 100 000 až 120 000 korun za dvojici. Nejžádanější jsou svatební cesty v ceně mezi 150 000 až 250 000 korunami za dvojici. Ovšem svatby v těch nejlepších hotelích vyjdou až na 300 000 až 500 000 korun za dvojici.

K svatbě jako v pohádce budete také potřebovat mnoho dokumentů, které musíte mít s sebou. Mezi ně patří ty, které musí být úředně ověřené a přeložené do angličtiny:

  • fotokopie rodných listů, ověřené soudním znalcem
  • pokud je jeden či oba snoubenci rozvedení, tak také rozsudek o rozvodu a předchozí oddací list
  • doklad o změně jména, pokud si některý ze snoubenců nechal změnit příjmení
  • úmrtní list a předchozí oddací list v případě, že je jeden ze snoubenců vdovec či vdova

Požadované dokumenty, které není třeba překládat do angličtiny:

  • kopie dvoustrany platného cestovního pasu s fotografií
  • podepsaná žádost s datem svatby (vzory dostanete v cestovních kancelářích)